Обзор «Журнала ИФЛА» (2020. Т. 46, № 2; № 3)

Нина Федоровна Корноушенко

Полный текст:

PDF

Литература


Haddow G., Chou M. Information Literacy: From Practice to Research and Back Again // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 105—106. DOI: 10.1177/0340035220924646.

Onyancha O.B. Knowledge Visualization and Mapping of Information Literacy, 1975—2018 // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 107—123. DOI: 10.1177/0340035220906536.

Flier M., Maybee C. Refining Information Literacy Practice: Examining the Foundations of Information Literacy Theory // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 124—132. DOI: 10.1177/0340035219886615.

Schachter D. Theory into Practice: Challenges and Implications for Information Literacy Teaching // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 133—142. DOI: 10.1177/0340035219886600.

Walsh A. Playful Learning for Information Literacy Development // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 143—150. DOI: 10.1177/0340035219874083.

Somerville M.M., Mirjamdotter A., Harjizi E., Sayyad-Abdi E., Gibney M., Bruce C. and Stoodley I. Curating Knowledge, Creating Change: University Knowledge Center, Kosovo National Transition // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 151—162. DOI: 10.1177/0340035219883897.

Bordonaro K. Adult Learning Theories and Autoethnography: Informing the Practice of Information Literacy // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 163—171. DOI: 10.1177/0340035219874046.

Matusiak K.K. Studying Visual Literacy: Research Methods and the Use of Visual Evidence // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 2. Р. 172—181. DOI: 10.1177/0340035219886611.

Heyns E.P., Nixon J. Designing a Mentoring Program for Faculty Librarians // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 3. Р. 198—206. DOI: 10.1177/0340035220906604.

Ugwu C.I., Onyancha O.B., Fombad M.C. Transformational and Transactional Leadership and Knowledge Sharing in Nigerian University Libraries // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 3. Р. 207—223. DOI: 10.1177/0340035220917987.

Pacios A.R. Knowledge Management and Innovation: Two Explicit Intentions Pursued by Spanish University Libraries // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 3. Р. 224—233. DOI: 10.1177/0340035219870201.

Dora M., Kumar H.A. National and International Trends in Library and Information Science Research: A Comparative Review of the Literature // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 3. Р. 234—249. DOI: 10.1177/0340035219886610.

Tucker V.M. Taxonomy Design Methodologies: Emergent Research for Knowledge Management Domains // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 3. Р. 250—258. DOI: 10.1177/0340035219877206.

Seifi L., Habibi M., Ayati M. The Effect of Information Literacy Instruction on Lifelong Learning Readiness // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 3. Р. 259—270. DOI: 10.1177/0340035220931879.

Radfar A., Fahimnia F., Esmaeili M.R., al-Sadat Beheshti M. Semantic Modeling for Education of Library and Information Sciences in Iran, Based on Soft Systems Methodology // IFLA Journal. 2020. Vol. 46, no. 3. Р. 271—289. DOI: 10.1177/0340035219881641.


Ссылки

  • На текущий момент ссылки отсутствуют.




Отдел периодических изданий
Департамент — Издательство «Пашков Дом»
ФГБУ «Российская государственная библиотека»
119019, Москва, ул. Воздвиженка, д. 3/5
Телефон: +7 (499) 557-04-70, доб. 17-03
E-mail: bvpress@rsl.ru